Saturday, February 14, 2009

Sudah Jatuh Ditimpa Tangga..Tertelan Pasir Jalan

Ujian untuk aku arini. Sangat kecik.

Semalam area kul 1tengahari aku balik rehat. Tapi terlebih rehat pulak,kul 3.30 baru g office semula. Memandangkan dah takde kelas aku tumpang Meon je la. So kete Adu Waman x bergerak2 la dari tempat pemarkingannye sampai la petang tadi bile aku tetibe rase macam nak pegi kedai.

Bermula lah episod "Special Request" untuk aku dari Beliau.

Konon-konon nak g kedai usha-usha ape yang bleh d masak malam ni memandangkan gendang perut dah mula d palu perlahan.
Cit!! asam haram!! kete x leh start plak... dah la tak leh start..alarm ala2 bunyi anak kucing dalam longkang kat blakang umah sebelah plak menyalak.. nazak sangat dah bunyinye...
tapi gua x cepat melatahhh...x gelabah sket pun. tihtihtih..
ok x pe, tepon abah Man tgk ape komen beliau.
Harun!!!..credit ade 5sen je..nak tepon ape camni?
xpe anta msg kat Ja suruh dia bg tau Adu Raman.
Setelah beberapa ketika setelah ati pun dah mula nk terbakar, Ja x jugak reply msg. Abah Man apetah lagi.
Ok xpe.. msg abah Li plak. "Abah, call jap.ade emergency" kekeke mcm emergency sangat. Padahal nak tanye camne nk bg alarm tu sonyap yo. Tapi 2x5. Harap je bapak ade 2. Tapi dua2 x leh harapp!!
Nak tak nak terpaksa la tegur abang umah seblah. Malu doh, tapi WMV punye pasal kugagah kan jua.
Bro tu xde jumper plak dah... tapi aku sangat terharu biru air laut bile dia volunteer nk g pusing taman carik sape2 yg agak2 ade tokoh penyimpan jumper kat umah. Gua dengan berbesar hati la melepaskan beliau pergi.
Tak sempat punggung nak cecah divider jalan, bro tu dah balik bawak geng. Brother2 tu plak tak sempat2 aku kenal kan dengan pesakit, laju je hijack kete Adu Raman.
Dipendekkan citer, batt kete Adu Waman ni mmg dah masuk kategeri "Campak ke Lubuk Cina".
Tapi brother tu kasi gua pakai batt dia jap bagi melepaskan hajat nak ke kedai tadi.
Seterusnya, beliau membuat usul untuk sama2 berjemaah ke kedai bateri kete.
Setelah beberapa ketika membiarkan aku berpikir, brother tu tanye "x pun g survey2 dlu la". Sepantas kilat gua reply "kene survey poket jap bang"
Alhadulillah beliau memahami maksud petikan di atas.

Kesimpulannye: Camne nak bli bateri, masalah kewangan sangat meruncing nih.. kalau x bli kete x idop.
Adakah aku perlu jalan kaki ke skolah? on jawapan ke 33213

No comments:

Post a Comment