Wednesday, February 18, 2009

Alor Gajah > Seremban > Port Dickson > Kuala Pilah > Melaka

Road tour aku ngan GK58 dah almost 2 minggu berlalu tapi baru arini terasa mcm nak wat post-mortem.


7 Feb 09 :
Aku ngan Nein kuar dari umah Alor Gajah area kul 12. Kami heading to Seremban to pick up Jess kat komuter Seremban. Pagi tu dapat text message dari Reyda, kata nye skrg ni dia dah mcm anak singa laut terdampar tepi laut cina selatan kat umah Semban hak milik ibu bapa beliau sebab accident last week. Memandangkan Jess blom bg apa2 sign yang dia dah naik tren so aku ngan Nein plan untuk singah kat umah Reyda. Lagi pun mmg dah lame giler x jumpe adik aku yg seko tu.

Setelah agak sempoi jalan slow2 atas highway, dalam kul 1 sampai umah Reyda. Segan plak sebab ibu Reyda baru sampai umah. Baru balik dari pasar. Rasa macam menyemak plak.. Tapi disebabkan niat ikhlas aku nk melawat budak yang cedera tersebut maka aku gagahkan jua kaki masuk umah beliau. Berisi dah sket Reyda Mahfoudz. Kalau x aku pun seram tgk baju ngan seluar je berjalan2.. Emm kecederaan yang dialami oleh pesakit tidak begitu serius tapi gua bleh rasa kesengalan yang dirasakan since gua pun pnah accident motor kaw2 siap terbang atas jalan lagi once upon a time..tihtihtih..

Area kul 2 kitorang berambus dari markas Reyda. Segan dok lelama. Konon2 nak lepak Seremban Parade sambil2 tunggu Jess. Tapi minah tu call plak sambil merabak..pulakkkkkk.. Gua dah cuak tapi cover macho.. Takde sape nk anta upe2nye.. Redha je la.. So terpaksa la move to plan B. Aku ngan Nein gerak ke PD dlu. Agak2 Jess dah sampai Semban baru aku datang balik pick up dia.

Ngam2 kul 4 kitorang sampai AnCasa Resort. Geng2 dari KL dah sampai dlu. Tanpa melengahkan masa, aku kecebur dlu la..x lama kot dalam sejam je aku dah naik nak g pick up Jess yang telah pun tiba d lapangan terbang Seremban.

Lepas amik Jess, kami trus gerak ke resort. ntah la kul bape (x keep track sbb jam dah jahanam) geng2 lain dah start membakar. Aku ngan Jess dah lame start menjoyah sampai terlepas port bbq. Haram!!

Makan2 lepas tu masing2 dah poning sambil perut masing2 terboserrr...sambung main UNO... tahniah kepada Suzana. Tak sia2 training ngan adik2 dia kat umah selama 6 bulan. Akhirnye kekalahan tetap milik mu.

Naik bilik sambung seround sambil2 tggu Acap yang baru gerak dari KL. Aku pengalah no 2. Chitt..xpe aku baru blaja.

Acap sampai kiotrg g jalan2 pusing PD. Pastu balik main pool kat resort. Yang penting group aku menang.

Menjoyah x abis2 sedar2 kul 4 baru aku ngan Jess tido..Geng2 lain dah sampai Tokyo gamaknye

8 Feb 09:
Jess pemenang game sape mangun dulu. Aku wat x paham je dengan hajat leh tido sket lagi. Tapi membe dah main cuit2 montot plak... Terkojut den!!

Sedas lagi....kecebur pagi2 buta ngan Fiela, Yam n Jess.

Naik2 masing2 kebulor.

Kul 12 gerak ke Kuala Pilah. Luluh hati cuci mata kat umah Azdi.. walaupun dah terlambat, tapi x lambat sangat kot..hehe Jess je paham kot statement ni..

Balik dari Pilah, aku , Nein ngan Jess balik Melaka. Geng2 lain trus balik KL.Tapi kalau ati tu dah mengeletis jeee...kul 10 pun si Nensy ngan Fiela leh datang Melaka dari KL. Asam haram. Tak lupa juga Yam dan Zack..kehkeh

Malam. Meronda Melaka kaw2. Sempat plak naik Eye on Malaysia.. Layannn

Kul 2 pagi, g mandi Kolam Air Panas Gadek. Mengeletik badan masing2 nak masuk dalam kolam. Air dia memang panas kaw2. Tapi Fiela memang the true power ranger. Slambe je leh lepak dalam kolam yang paling panas. Kul 3.30 kalau x silap, kami sumer berangkat pulang. Mata gua dah ngantok esok pagi2 ade kelas. Ohh..

9 Feb 09:
Aku terpaksa bangun g kojo..geram je tengok org lain sedap tido..tak pe kawan2..jangan bangun dulu. Jap lagi aku join.

Kelas kul 9.30am. Sampai-sampai je student gua dah tegur muka pucat
"Miss x sihat ke miss? Knape x bagi tau? Kalau x sihat x payah la buat klas"
Cewah...masing-masing kuar ayat manis..konon2 concern sangat. Padahalnye suka la kan kalau xde klas?!! Memandangkan ade separuh dari budak klas tu yang blom jawab quiz, dan keadaan aku yang sangat mengantok, aku lepas kan meraka pulang ke pangkal jalan. Yang blom wat quiz tunggu. Kite wat quiz dlu!!!

Abis je klas gua trus chow balik umah..harun!! sumer lom bangun. Aku pun join ler tido. kehkehkeh
kul 1.30 bangun, siap2 pastu g makan... lepas makan dorang meneruskan perjalanan ke rumah masing2...
Tinggal la aku seorang diri..huh sedih plak rase berpisah kali ni.. slalu ok je..emm
.
.

2 comments:

  1. power ranges is here..hehehhee...next time kite bertanding sape plg lama dalam kolam kecik tue..SAPE BRAN......???

    ReplyDelete