Saturday, January 31, 2009

Alor Gajah

Pertama kali aku datang ke Alor Gajah kalau tak silap taun 2005. Masa tu aku ngan Kinah datang melawat Sara, Nisa n A.Z yang tengah study kat UiTM Lendu sambil2 dalam rangka projek meronggeng. But back then nothing much I learn about Alor Gajah.

Early this month, for the second time aku datang ke Alor Gajah lagi. Tapi kali ni bukan nak melawat sape-sape tapi to become one of Alor Gajahan when I got the job at Kolej Risda .
Normal la bila mula-mula pegi tempat baru banyak bende yang aku takut. Takut takde geng, takut susah nk carik umah, n takut gak nak sesuai kan diri ngan new environtment. Tapi xde hal la, gua anak raman. Nak takut ape...sign...jangan takutt...25%..

Hari petama report duty, aku gerak dari Kota Warisan. Ingatkan jauh sangat upe2 nye 1jam je.. Sia2 bangun awal. Sampai2 je ade la new staff mcm aku jugak yg sangat ramah bertanye itu dan ini and to make long story short, I now live with one of kawan2 baru yang ramah2 tu sumer.
Second day of work, gerak dari K.W jugak tapi dah siap angkut barang2 sumer menandakan I'm officially going to become one of Alor Gajahan.

Semiggu tu makan tanggung berak ---- sebab mak Meon (my housemate) ade, so mak dia la yang rajin masak hari-hari untuk kitorg yang pemalas ni. Aku tau makan je..Masuk minggu ke-2 mak Meon dah balik maka tinggal la aku berdua2 an ngan Meon melayari bahtera umah tangga kami. Dah kene beli makanan sendir (sebab malas nk masak)

Walaubagai mana pun, alangkah bahagia dan jatuh cinta nya aku kepada Alor Gajah ini kerana bahawasanya makan kat sini sangat2 teramat lah murahnye. Ada satu hari tu aku bli lunch utk aku ngan Meon, aku bli lauk je nasi masak kat umah, aku bli ikan masak merah dua ekor ngan sayur2 harga RM3.50 Dua kali aku tanye kat makcik yang jual makanan tu btol ke harga camtu.
And another day, Fara(adik Fiela yang blaja kat UiTM Lendu) ajak aku g lunch. Nasi+ tempe goreng+sayur goreng+ayam masak lada hitam + sirap limau=RM3.50 Macam tak bape nak percaya tapi Fara kata mahal. Dia dah lame dok sini n she might known better. Tapi, ade yg lagi murah dari tu ke??? Masyaallahhh.. i lebiu la Alor Gajah

Hari ni aku g potong rambut dan sekali lagi aku pulang dengan senyuman terukir dibibir membawa ke lubang telinga..sebab charge nye hanye RM5 yihuuuu!!!
Lupe nk bagi tau, umah yang aku dok ngan Meon ni RM200 je tau sebulan..sebijik umah=RM200, bukan satu kepala RM200..umah teres 3 bilik. Bleh carik ke kat K.W harga camtu? huhu..

So far, aku ok dok sini xde homesick n Dewa pun suka aku dok sini sbb sara diri murah n aku dapat dok bilik sorang2 ngan ahli umah cuma 2 org. Mesti la dia suka sebab lepas ni mesti aku jarang nk memetir kat telinga dia complaining about housemate yang tidak menyenangkan hati sanubari aku. hehehe..

Conclution dari petikan di atas ialah, so far aku suka dok Alor Gajah walaupun pekannye kecik je. hehe..Mari lah kita sama2 dok Alor Gajah supaya kita bleh selalu rasa gaji kite macam RM5k sebulan walaupun hanya dapat RM1k
.
.

2 comments:

  1. housemate yg xmnyenangkn ati sanubari???agk2 korg, kte kot....yg duk blok58 dlu....

    ReplyDelete
  2. bukan korang la...ni blok 21 mcm si**

    ReplyDelete